2003

МАМАЛИГА НАТАЛІЯ ГЕОРГІЇВНА, вчитель історії і основ правознавства Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 Новоукраїнської районної ради, вчитель-методист, Заслужений вчитель України.
У 1983 році закінчила історичний факультет київського національного університету імені Т.Г. Шевченка.
Наталія Георгіївна вважає, що основне завдання вивчення історії та правознавства в школі - підготувати учнів до життя, навчити їх правильно діяти  у реальних життєвих ситуаціях, виховати обізнаних, розумних громадян правової держави.
Уроки Н.Г. Мамалиги вирізняються високим рівнем пізнавальної активності учнів. Вона творчо застосовує різноманітні методи навчання, зокрема, дискусійні, інтерактивні, які сприяють підвищення якості теоретичних знань, формуванню розумових та пізнавальних здібностей школярів.
Пошук ефективних шляхів викладання привів Наталію Георгіївну до розробки системи пізнавальних творчих завдань, кожне  з яких включає проблем, що відповідає змісту курсів всесвітньої історії України, правознавства, вимагає застосування передбачених програмою понять, розрахована на певний рівень пізнавальної самостійності, сприяє розвитку навчальних компетентностей.
На уроках правознавства широко практикуються індивідуальні творчі завдання рольові ігри, елементи ситуації, підбирають факти, аргументи, історичні та юридичні джерела, що дає їм можливість глибоко і всебічно зрозуміти суть історичного процесу та правових явищ.
Н.Г. Мамалига навчає школярів усвідомлювати минуле, пізнавати закони суспільного буття, організовує дослідницьку діяльність учнів. Зокрема використовує лабораторно-практичні роботи з історії як засіб самостійного набуття знань (з різних джерел: історичних хронік, узагальнених статистичних даних, художньої та науково-популярної літератури), що сприяє розвитку пізнавальної активності учнів, їх інтелектуальних умінь, закладає основи для підготовки старшокласників до самостійної розумової діяльності, для продовження освіти у вищих навчальних закладах.
Творчо проводить Наталія Георгіївна нестандартні уроки: турніри ерудитів, уроки-аукціони, уроки-брифінги, уроки-практикуми, уроки-мандрівки та інші. У практиці її роботи мають місце проектна діяльність з історії, уроки із застосуванням електронних засобів навчання.
Активізація уваги і мислительної діяльності учнів успішно здійснюється при перевірці знань: фронтальний, індивідуальній співбесіді, тестуванні, організації письмового і усного рецензування учнями відповідей товаришів. Практикується проведення занять з елементами та методики наукового дослідження з урахуванням вікових особливостей в бібліотеці, де учні знайомляться з її структурою, вчаться користуватися каталогами, картотекою, бібліотечними фондами.
Наталія Георгіївна проводить велику роботу з обдарованими дітьми, які успішно конкурують на обласних олімпіадах з історії, правознавство, стають переможцями і призерами. За останні 10 років її вихованці зайняли близько 40 призових місць на обласних олімпіадах з історії та основ правознавства, 4 рази були учасниками і призерами всеукраїнських олімпіад із правознавства. Учні щорічно беруть участь в обласному конкурсі знавців Конституції України.
Н.Г. Мамалига працює у профільних класах суспільно-гуманітарного напрямку, її учні демонструють високі навчальні досягнення, які підтверджуються  результатами зовнішнього незалежного оцінювання.
Створення атмосфери довіри, уважне ставлення до кожного учня - такий стиль професійної діяльності вчителя. Наталія Георгіївна володіє секретами розуміння дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними. Завдяки її сучасному, специфічному підходу до організації навчально-виховного процесу вихованці краще розуміють і сприймають матеріал.
Велику увагу приділяє згуртуванню учнівського колективу, вихованню доброти і гуманності  у дітей.
Має своїх послідовників. Понад 20 її вихованців обрали професію вчителя, близько 50 - професію юриста, 4 колишні учні - молоді вчені-науковці, кандидати історичних та юридичних наук.
Досвід роботи Н.Г. Мамалиги вивчено  і узагальнено Кіровоградським обласним інститутом  післядипломної педагогічної освіти і представлено в «Методичному віснику» (1998 р.).
Наталія Георгіївна пропонує педагогічну спадщину В. О. Сухомлинського, очолює районну творчу групу, виступає з лекціями на курсах, семінарах учителів історії та правознавства, проводить заняття майстер-класу, відкриті урок, є автором методичних розробок і рекомендацій, зокрема теоретичного матеріалу із правознавства, за яким працюють учні профільних класів загальноосвітньої школи № 6.

Людяність, інтелект, справедливість - на цьому базується її педагогічний досвід. «Учитель зобов’язаний постійно вчитись сам, ніколи не зупинятися на досягнутому», - переконала Наталія Георгіївна.

Немає коментарів:

Дописати коментар