2010

БІЛЯВСЬКА ЛАРИСА ВІТАЛІЇВНА, вчитель української мови та літератури Новоукраїнської гімназії № 7, учитель-методист.
Для педагогічної діяльності Лариси Віталіївни характерні високий рівень професіоналізму, комунікативної культури, творчий пошук, здатність до генерування ідей, нестандартний підхід до їх реалізації, власна інтерпретація застосування інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання.
Вона постійно експериментує, веде педагогічні дослідження, прагне до їх узагальнення.
Результативним є її дослідження проблеми «Інтенсифікація навчання на основі блокових, опорних моделей навчального матеріалу, впровадження технологій особистісно орієнтованої освіти».
У творчій лабораторії Л.В. Білявської - нестандартні уроки (уроки-диспути, уроки-дослідження, уроки-ігри, уроки-казки, уроки-есе та ін.) різноманітні методи і прийоми навчання, які забезпечують активізацію розумової діяльності учнів, розвиток їхніх здібностей і обдарувань.
Першою в районі вона розпочала викладати українському мову укрупненими одиницями (блоками), розробила методичні рекомендації щодо здійснення контролю за рівнем навчальних досягнень учнів, методичні схеми-опори з усіх розділів шкільної програми.
Лариса Віталіївна - автор багатьох оригінальних педагогічних ідей, творчих знахідок: активізації найрезультативнішого процесу тріади, Слова, Думки, Дії; «занурення» в певну галузь знань, формування культури життєдіяльності учнів та ін.
Ефективно використовує додатковий лінгвістичний матеріал, спрямований на виховання в обдарованій дитини мовного чуття, поєднання навчальних знань з науковим пізнанням (пошук істини, експериментування, спостереження, синтез, аналіз).
Засвоюючи основні інтелектуальні операції, учні вдосконалюють уміння визначити головне, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, проектувати.
Розумовий розвиток стимулюють ключові слова і фрази:
·       порівняй, сформулюй, встанови, опиши, назви (процес пізнання);
·       підсумуй, поясни (процес розуміння);
·       продемонструй, скористуйся (процес застосування);
·       порівняй, класифікуй (процес аналізу);
·       розроби, створи, придумай (процес  синтезу);
·       відбери, вибери, зваж, вислови критичні зауваження (процес оцінювання) та ін.
Школярі вчаться користуватися методами  генерації ідей: «мозкового штурму», вільного діалогу, сократівської бесіди, екскурсійного навчального дослідження, асоціативного куща.
У структурі занять раціонально використовуються розроблені Ларисою Віталіївною «Технології творчості», «Методи пошуку нового», «Типові прийоми фантазування»,  «Знайомся - суперечність» та інші.
Нею напрацьовано значний досвід реалізації проектного підходу в організації навчально-виховного процесу на основі диференціації та індивідуалізації навчання.
Під її керівництвом учні успішно працюють над науковими проектами, індивідуальними творчими завданнями.
Широко впроваджує Лариса Віталіївна в практику своєї роботи педагогічні ідеї В.О. Сухомлинського.
Працюючи над проблемою «Співпраця вчителя та учнів у здійсненні концентрованого навчання і розвитку творчого мислення на уроках української мови та літератури», Лариса Віталіївна творчо реалізує поради В.О. Сухомлинського щодо формування мовленнєвої культури учнів, стимулювання їхньої творчості.
Свої напрацювання вона представила переможцем районного, обласного та лауреатом  Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».
Учні Лариси Віталіївни є постійними учасниками олімпіад, 32 з них упродовж останніх п’яти років посідали призові місця в районних олімпіадах, 7 - ставали переможцями обласних олімпіад. У ІІ етапі Х Міжнародного конкурсу знавців української мови і мені Петра Яцика 7 учнів здобули призов місця, її учениці стала призером Всеукраїнського конкурсу, 16 її вихованців обрали професію педагога.
Досвід роботи Л.В. Білявської вивчено і узагальнено РМК та кабінетом української мови і літератури КОІППО імені Василя Сухомлинського.
Матеріали, які висвітлюють досвід її роботи, неодноразово друкувалися  на сторінках районних, обласних та всеукраїнських періодичних педагогічних видань. Серед них, зокрема, такі: «Доторкнися до природи серцем», «Козацька доба - золотий вік», «Подорож у казку», «Доторкнися словом до душі дитини», «Залікові завдання з теми «Слосполучення», «Українська мова. Синтаксис. Різнорівневі завдання» та інші.
Творча лабораторія Л.В. Білявської представлена:
·       у збірнику методичних матеріалів «І творчість, і праця, і успіх (упорядник С.А. Болсун), у якому подано творчий доробок освітян області з розвитку обдарованості учнів, підготовки їх до участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах;
·       у статті В.М. Нудного та А.М. Пустовойт «Ми не безліч стандартних «Я», а безліч всесвітів різних» або Учитель словесності: координати творчості» (Методичний вісник. - 2008. - № 44).
У 2005 році на базі її досвіду проведено обласний семінар керівників районних і міських методичних об’єднань учителів української мови та літератури.
Лариса Віталіївна - постійний лектор на курсах підвищення кваліфікації в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.
Нагороджена знаком «Відмінник освіти України» (2001 р.). Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України (2003 р.), Почесною грамотою Кіровоградської обласної державної адміністрації та обласної ради (2005 р.).



Немає коментарів:

Дописати коментар